ОБЩИНА ДУЛОВО
ОБЛАСТ СИЛИСТРА
УТВЪРЖДАВАМ, (14.03.2025 год.)
ЮМЕР ХАТИБ (п)
Секретар на община
ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА АДМИНИСТРАТИВНОТО
ОБСЛУЖВАНЕ В ОБЩИНА ДУЛОВО
На основание чл. 5а, ал. 1 от Закона за администрацията и чл.1, ал.2 от Наредбата за административното обслужване.
7650 Дулово, ул. „Васил Левски” № 18, тел: 0864 / 2 30 00, http://dulovo.bg
e-mail: obshtina@dulovo.bg mun-dulovo@obmen.bg
І. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл.1. Настоящите Правила за организация на административното обслужване в Община Дулово, наричани по-долу за краткост „Правила”, служат за регулиране взаимодействието на звената при осъществяване на административното обслужване и последователността на извършваните от тях и в тях действия.
Чл.2. Административното обслужване в Община Дулово се осъществява при спазване принципите, установени в Закона за администрацията, Административно процесуалния кодекс /АПК/, Наредбата за административното обслужване, Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация, приет с ПМС № 57 от 02.04.2020 г. и Хартата на клиента на Община Дулово.
Чл.3. (1) Административно обслужване е всяка дейност по извършване на административни услуги от структурните звена на Община Дулово по искане на потребителите.
(2) “Административна услуга” е:
- издаване на индивидуални административни актове, с които се удостоверяват факти с правно значение;
- издаване на индивидуални административни актове, с които се признава или отрича съществуването на права и задължения;
- извършване на други административни действия, които представляват законен интерес за физическо или юридическо лице;
- консултациите, представляващи законен интерес за физическо или юридическо лице относно административно правен режим, които се дават по силата на нормативен акт или които са свързани с издаване на административен акт или с извършване на друга административна услуга;
- експертизите, представляващи законен интерес за физическо или юридическо лице, когато нормативен акт предвижда тяхното извършване като задължения на администрацията на държавен орган или от овластена организация.
(3) “Потребител” е всеки гражданин или организация, които заявяват и/или ползват административно обслужване чрез заявления/искания за издаване на индивидуални административни актове за предоставяне на административни услуги, за извършване на други административни действия по искания, уведомления и декларации, които са предвидени в нормативен акт, сигнали, предложения, жалби и други и/или които осъществяват контакт (лично или по друг начин) по повод административното обслужване.
(4) “Комплексно административно обслужване” е това обслужване, при което административната услуга се извършва от административни органи, от лица, осъществяващи публични функции, или от организации, предоставящи обществени услуги, без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствeни средства, за които са налице данни, събирани или създавани от извършващия административната услуга първичен администратор на данни, независимо дали тези данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител.
(5) „Електронна административна услуга“ е административна услуга, предоставяна от община Дулово на физическо или юридическо лице, която може да се заяви и/или предостави от разстояние чрез използване на електронни средства.
ІІ. ОРГАНИЗАЦИЯ НА АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ
Чл. 4. (1) Административното обслужване в Община Дулово се осъществява чрез Центъра за административно обслужване (ЦАО) и Дирекция „Местни данъци и такси“, структурирани на първия етаж в административната сграда на Общината.
(2) При осъществяване на административното обслужване Община Дулово работи в условията на публичност и прозрачност, при съблюдаване на действащата нормативна уредба и спазвайки общите стандарти за качество, съгласно Приложение № 7 към чл. 20, ал. 1 на Наредбата за административното обслужване.
Чл. 5. (1) Работното време на Центъра за административно обслужване и Дирекция „Местни данъци и такси“ за потребители е еднакво с работното време на останалите структурни звена в Община Дулово.
(2) При въвеждане на лятно часово време за страната, работното време на Общинската администрация, кметствата и звената от дейностите към Общината, които са на 8-часов работен ден е от 8.30 ч. до 12.00 ч. и от 13.00 ч. до 17.30 ч. Обедната почивка е едночасова – от 12.00 ч. до 13.00 ч.
(3) При въвеждане на зимно часово време за страната, работното време на Общинската администрация, кметствата и звената от дейностите към Общината, които са на 8-часов работен ден е от 8.30 ч. до 12.00 ч. и от 12.30 ч. до 17.00 ч. Обедната почивка е половинчасова – от 12.00 ч. до 12.30 ч.
(4) Промяната, удължаването и/или въвеждането на плаващо работно време с непрекъснат режим на работа на отделните звена в дадени периоди се определя със заповед на кмета.
Чл. 6. (1) Служителите от общата и специализираната администрация на Община
Дулово, под методическото ръководство на преките си ръководители, разработват процедури за реда и организацията на предоставяните от тях услуги, които се утвърждават от кмета на общината.
(2) Формата на заявленията/исканията, редът и сроковете за отстраняване на недостатъците в тях, препращането им на компетентен орган, сроковете за извършване на административните услуги, както и другите въпроси, свързани с издаването на актове във връзка с административното обслужване, са в съответствие с Глава Пета, Раздел І на Административнопроцесуалния кодекс (АПК).
Чл. 7. (1) Състоянието на административното обслужване се отчита веднъж годишно в Интегрираната информационна система на държавната администрация (ИИСДА), модул „Годишен отчет“.
(2) Кметът на общината определя със заповед отговорните служители, които подават и обобщават информацията, попълват и публикуват данните в различните модули на ИИСДА – Административния регистър, Регистъра на услугите и Годишния отчет.
ІІІ. КОМПЛЕКСНО АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ
Чл. 8. (1) Община Дулово извършва комплексно административно обслужване при техническа възможност за това и със съдействието на съответните институции и организации, когато това не противоречи на законодателството в Република България.
(2) Когато в изпълнение на административната услуга са ангажирани две или повече структурни звена в Общинската администрация, заявителят подава едно искане в Центъра за административно обслужване, а окомплектоването на преписката и изпълнението става по служебен път, съгласно чл. 36 от АПК.
(3) При обективна възможност за извършване на интегрирани услуги чрез междуведомствено сътрудничество, заявителят подава едно искане, което е адресирано до кмета на община Дулово, с което заявява съгласие за предоставяне на лични данни относно снабдяване по служебен път на документи, издавани от други администрации.
(4) Комплексното обслужване се осъществява чрез координация на отговорностите и задълженията на служителите от ЦАО и служителите от съответното структурно звено, отговорни за изпълнение на съответната услуга. Непосредствена отговорност за изпълнение на междуведомственото обслужване носи служителя, до когото е резолирана преписката.
(5) Служителите не могат да изискват от потребителите предоставяне на информация или документи, които са налични в структурните звена на Община Дулово, а ги осигуряват служебно за нуждите на съответното производство. За целта между звената може да се използва Приложение № 2 към настоящите Правила.
IV. СЛУЖЕБНО ЗАЯВЯВАНЕ И ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЯ ОТ РЕГИСТРИТЕ, ИНТЕГРИРАНИ СЪС СРЕДАТА ЗА МЕЖДУРЕГИСТРОВ ОБМЕН (RegiX)
Чл. 9. Правилата в този раздел уреждат възможностите за достъп до справки/
полета в Средата за междурегистров обмен (RegiX) и получаването по електронен път на удостоверения от основни регистри, с оглед предоставяне на административни услуги на потребителите, без да е необходимо заявителят да представя информация или доказателствени средства.
Чл. 10. (1) При обективна възможност за получаване по служебен път на документи, издавани от други администрации, служителите на Общинската администрация са длъжни да ги събират служебно от първичния администратор на данните.
(2) Документите по ал. 1 се получават:
1. на хартиен носител;
2. чрез справки в публично достъпните електронни регистри;
3. чрез заявка за изпълнение и получаване на вътрешна електронна административна услуга.
Чл. 11. (1) За служебно издаване на удостоверения от регистрите, интегрирани с RegiX, служителите от Общинската администрация, които са регистрирани потребители, подават чрез Системата за служебен потребителски достъп заявка за изпълнение на справка/вътрешна електронна административна услуга за използване на данни от присъединените регистри.
(2) Посредством заявката служителят избира съответната услуга измежду списък от услуги, за които има право да извърши заявяване, попълва идентификатора на лицето, за което е нужно удостоверяване на съответното обстоятелство, както и други необходими данни.
(3) По реда на ал.1 и ал.2 служителите от Общинската администрация имат право да заявяват услуги само от тези първични регистри, информацията от които е необходима за предоставянето на потребителите на административни услуги, които са вписани в Регистъра на услугите към ИИСДА.
Чл. 12. (1) Със заявката се подават и данни за служителя, създал заявката и основанието за заявяване.
(2) Въз основа на заявката, Системата автоматично представя исканата информация от първичния администратор на екрана, като удостоверението се разпечатва и/или изтегля като файл в съответния формат.
Чл.13. Въз основа на получената вътрешна електронна административна услуга, служителят от Общинската администрация извършва исканата от заявителя административна услуга, като предоставя издадения документ по начина, посочен от заявителя при заявяването й – на място в ЦАО, като вътрешна препоръчана пощенска пратка, като вътрешна куриерска пратка, като международна препоръчана пощенска пратка или по електронен път.
Чл. 14. Издаденото удостоверение се съхранява в АИС, на физически носител извън АИС и/или се принтира и съхранява на хартиен носител.
Чл. 15. За издаването и съхраняването на удостоверенията, издадени по този раздел, се прилагат съответно Вътрешните правила за оборот на електронни документи и на документи на хартиен носител в Община Дулово.
Чл. 16. (1) Достъпът до регистрите и справките в RegiX, осъществяван по реда на този раздел, следва да отговаря на изискванията, установени в Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистри и електронни административни услуги.
(2) Със заповед на кмета на общината се определят служителите, на които да бъде предоставен достъп до RegiX, като в заповедта се посочват съответните регистри и наименованията на справките, необходими за административните услуги, които служителите извършват според длъжността си.
V. ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ РЪКОВОДИТЕЛИТЕ И СЛУЖИТЕЛИТЕ ВЪВ ВРЪЗКА С АДМИНИСТРАТИВНОТО ОБСЛУЖВАНЕ
Чл.17. (1) За навременното и пълно обезпечаване с информация, ръководителите и служителите от структурните звена се задължават да подпомагат служителите от ЦАО с разяснения, консултации и препоръки за срочното и качествено обслужване на потребителите.
(2) Служителите от структурните звена на Общинската администрация изготвят по компетентност и предоставят в ЦАО контролни списъци с необходимите документи, които следва да бъдат неразделна част от заявлението/искането за съответната административна услуга.
Чл.18. Служителите от ЦАО са задължени да:
- предоставят информация за административните услуги на достъпен и разбираем език;
- отговарят на запитвания от общ характер и насочват въпросите по компетентност до други звена в Общинската администрация и/или кметствата, както и към други административни органи, компетентни по конкретния въпрос;
- разясняват изискванията, на които трябва да отговаря заявлението/искането за осъществяването на административната услуга по установения ред;
- приемат и регистрират в АИС заявления/искания или протоколи за устно заявена услуга;
- приемат заявления и регистрират устни запитвания по Закона за достъп до обществена информация;
- разясняват на потребителите начина на плащане на заявената услуга, като насърчават плащането с карта през ПОС терминални устройства;
- изпълняват функциите на посредник при заявяване, заплащане и получаване на електронни административни услуги по реда на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
- проверяват пълнотата на документацията за всяка административна услуга по предварително изготвен контролен списък;
- дават информация за хода на работата по преписката;
- осъществяват връзката на потребителите с останалите звена от Общинската администрация по повод осъществяване на административното обслужване;
- предоставят и/или изпращат изготвените документи – резултат от извършената административна услуга;
- архивират документооборота на хартиен носител за текущата година и до края на м. юни на следващата година ги предават с протокол в Общинския архив.
Чл.19. Ежегодно, в срок до 31.12. на текущата година Дирекция „Местни данъци и такси“ извършва анализ за необходимостта и/или ефективността от прилагането на картови плащания, внедряването и прилагането на различни начини за плащане, в т.ч. чрез Единната входяща точка за електронни плащания за централната и местната власт на адрес: https://pay.egov.bg
Чл.20. Служителите, определени с резолюция за изпълнение на административната услуга са длъжни:
- да обработват заявленията/исканията веднага след получаването им и да предадат резултата в нормативно определения срок, респективно по резолюция;
- след приключване на задачата да съхраняват преписките до предаването им в Общинския архив или специализираните архивохранилища;
- да връщат незабавно в ЦАО (деловодството) погрешно адресирани или изпратени до тях преписки;
- да предоставят незабавно за регистрация преписките при предаването им от едно структурно звено в друго;
- да не обработват документи, които не са регистрирани, резолирани или пък са резолирани до друг служител от същото звено, без изрично да са упълномощени от прекия ръководител;
- да информират прекия си ръководител за причините, респ. ползвателя на услугата писмено или по телефона за причините, налагащи удължаване на срока;
- при отсъствие за повече от един ден (отпуск, болнични, командировка), да предават работните документи на свой заместник, определен от ръководителя, който следва да продължи работата и спази поставените срокове;
- при напускане на длъжността да предадат с протокол всички документи на прекия си ръководител;
- да предават документите за експедиция в ЦАО /деловодството с:
- точен адрес – пощенски код, област, община, населено място, улица, номер, получатели и входящия номер на преписката, с която трябва да се обвърже отговора.
Чл.21. Ръководителите на структурни звена са длъжни:
- да контролират движението на документите и на изпълнението им чрез АИС за документооборота и да вземат съответни мерки при всеки отделен случай на неприключени в срок преписки от страна на подчинените им звена и служители;
- да определят заместник по изпълнение на задълженията на служител, който отсъства, независимо от причината за отсъствието, както и на онези, които напускат длъжността;
3. При необходимост да оказват съдействие и методична помощ на служителите, на които са възложили изпълнението на дадена задача.
Чл.22. Постъпилите документи се регистрират в АИС и насочват по предназначение
в деня на тяхното получаване.
Чл.23. (1) Секретарят на общината или упълномощено от кмета на община Дулово
лице преглеждат служебните преписки и ги резолират в деня на получаването, като ги пренасочват до съответните преки началници или други служители в Общинската администрация.
(2) Преките ръководители възлагат на подчинените си служители с подробна резолюция изработването на служебните преписки – отговорен изпълнител, задача и срок.
(3) Когато с резолюция са посочени повече от един изпълнители, отговорността за изпълнението на задачата е на всички посочени в нея лица.
(4) Всички изпълнители са длъжни да изпратят становището си на резолиращия в срок, който не е по-кратък от един работен ден преди крайния срок.
Чл.24. Документите (удостоверения, писма, справки и др.), в отговор на волеизявлението за извършване на административна услуга, изготвени от служителите, се подписват от кмета на общината, при негово отсъствие от упълномощен заместник-кмет, а при наличие на делегирани права по смисъла на ЗМСМА и други специални закони – от определено със заповед на кмета длъжностно лице.
Чл.25. (1) Изходящите и вътрешните документи се предават в ЦАО/деловодството за извеждане подписани и подпечатани, изготвени по Инструкцията за създаване и оформяне на документи в публичната администрация на Института за публична администрация, окомплектовани с описаните като приложения материали и в толкова екземпляри, колкото са получателите, един екземпляр за архивиране и един за преписката при отговарящия за изпълнението.
(2) След поставяне на подпис и печат върху документа не могат да бъдат правени бележки, допълнения или изменения.
VI. ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С ПОТРЕБИТЕЛИТЕ НА УСЛУГИ И ИЗМЕРВАНЕ НА УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА
Чл.26. (1) Община Дулово приема писмено и устно подадени искания за издаване на индивидуалин административен акт, във връзка с извършваните административни услуги и комплексното административно обслужване, съгласно разпоредбите на АПК.
(2) Информация и формуляри на исканията/заявленията за извършване на различните видове административни услуги са публикувани на сайта на Общината в интеграция с Административния регистър в ИИСДА на адрес:
https://iisda.government.bg/adm_services/services/from_municipality_administrations
(3) Подаването на искането, ведно с необходимите документи се извършва по един от следните начини:
- на място в Центъра за административно обслужване и Дирекция «Местни данъци и такси», структурирани на първия етаж в административната сграда на Общината;
- чрез лицензиран пощенски оператор;
- чрез регистриран профил в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на адрес https://edelivery.egov.bg
- чрез административния сайт на Община Дулово на адрес: https://dulovo.bg, e-mail:
(4) Пред Община Дулово потребителите на административни услуги могат да се представляват от други граждани или организации с нотариално заверено пълномощно на подписа.
(5) Писмените искания, приети от служителите в звената за административно обслужване, се регистрират по общия ред, съгласно Вътрешните правила за оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в Община Дулово.
(6) Исканията, заявени устно, се отразяват в Протокол (Приложение № 1) към настоящите Правила, който се подписва от заявителя и от длъжностното лице, което го е съставило, след което се регистрират по общия ред, съгласно Вътрешните правила за оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в Община Дулово.
(7) При административните услуги, за които няма унифициран образец на заявление/искане, се използва стандартизираното заявление/искане (Приложение № 3) към настоящите Правила.
(8) Датата на започване на производството по извършване на административната услуга е датата на постъпване на искането в Община Дулово.
(9) За исканията, подадени по пощата в извън работно време, сроковете за вземане на решение започват да текат от следващия работен ден.
(10) Индивидуалният административен акт, издаден от Община Дулово, може да бъде получен по един от следните начини, изрично посочен от заявителя на административната услуга:
- на място в Центъра за административно обслужване и Дирекция «Местни данъци и такси»;
- чрез лицензиран пощенски оператор, на посочен от заявителя точен адрес, като пощенската услуга се заплаща от заявителя при доставяне на пратката;
- чрез регистриран профил в Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на адрес https://edelivery.egov.bg
- по електронен път на посочен от заявителя e-mail.
Чл.27.(1) Заплащането на дължимите такси и цени на услуги от потребителите се извършва съгласно Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Дулово.
(2) Информацията относно начините на заплащане – на каса, по банков път, електронен път и чрез ПОСТ терминал устройства е разписана в технологичната карта на всяка една услуга в Регистъра на услугите (ИИСДА) и е публикувана на сайта на Общината.
Чл.28. (1) Община Дулово създава, поддържа и развива различни канали за обратна връзка с клиентите чрез:
1. извършване на анкетни проучвания (пощенска кутия на сайта на Общината, на място в ЦАО и по телефона);
2. провеждане на консултации със служителите;
3. анализ на сигнали, предложения, жалби и похвали;
4. анализ на медийни публикации;
5. организиране и провеждане на работни срещи и дискусии на общинското ръководство с граждани и организации за подобряване качеството на административните услуги;
6. приемен ден на кмета на общината – ежеседмично, всеки четвъртък;
7. извършване на наблюдения по метода «таен клиент».
(2) Всяка година до 1 април служител от отдел ГРАО на длъжност «Административно обслужване», под ръководството на секретаря на общината изготвя доклад за оценка на удовлетвореността на потребителите за предходната календарна година, който се публикува на интернет страницата на Община Дулово.
(3) В резултат на получената и анализирана информация от всички канали се предприемат действия за подобряване на административното обслужване, които се оповестяват пред обществеността.
VII. ЕЛЕКТРОННО ВРЪЧВАНЕ
Чл.29. (1) Връчване на електронни документи се извършва по реда на чл. 26 от Закона за електронното управление.
(2) Електронните документи, които подлежат на връчване са документи – резултат от изпълнение на електронни административни услуги, актове, фишове, електронни фишове и наказателни постановления по Закона за административните нарушения и наказания, както и други документи или актове, при които връчването или съобщаването се изисква със закон.
(3) Електронните документи се подписват с електронен подпис, издаден по реда на Наредбата за удостоверенията за електронен подпис в администрациите.
(4) Получателят на електронната административна услуга е длъжен да посочи електронен адрес за уведомяване.
(5) Връчването на електронните изявления от Община Дулово, като доставчик на електронни административни услуги, може да се извършва чрез изпращане на съобщение на посочения електронния адрес, съдържащо информация за изтегляне на съставения документ от Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) или Средата за електронен обмен на съобщения (СЕОС), поддържани от Министерство на електронното управление. Документите се смятат за връчени с изтеглянето им.
(6) Подаването и връчването на документи по електронен път се удостоверява с копие от електронния запис за изпращането, съответно изтеглянето, съхранено в ССЕВ или СЕОС.
VIII. ОРГАНИЗАЦИЯ НА КОНТРОЛА ПО ИЗПЪЛНЕНИЕТО И СПАЗВАНЕТО НА СРОКОВЕТЕ
Чл. 30. Контролната дейност във връзка с извършването на административни услуги обхваща проверка за точно спазване на определените срокове и качество на предоставяните услуги.
Чл. 31.(1) Контролът се осъществява от ръководителя, резолирал документа, на следните нива:
1. кмет;
2. заместник-кметове;
3. секретар;
4. ръководители на звена.
(2) Контрол може да се осъществява и от страна на потребителите – физически и юридически лица, посредством справка за движението на преписката им в ЦАО или чрез подаване на сигнал/жалба по отношение на качеството и срока на извършените административни услуги.
Чл. 32. (1) Сроковете за изпълнение са определени с резолюция на самия документ или произтичат от нормативен акт.
(2) Когато с нормативен документ или с резолюция не е определен срок за изпълнение, задачата се изпълнява в седемдневен срок от датата на нейното възлагане.
(3) Срокът за извършване на административна услуга на граждани е съобразно АПК, освен ако в нормативен акт е установен друг срок.
(4) При възникване на обективни обстоятелства, възпрепятващи изпълнението в срок, когато той не е нормативно определен, резолиращият може да го удължи, като това се отразява в АИС на документооборота.
Чл. 33. Всички дейности по документите, от регистрацията до предаването им за архивиране, са съгласно настоящите Правила и Вътрешните правила за оборот на електронни документи и на документи на хартиен носите.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Служителите от Общинската администрация, извършващи административни услуги изготвят, публикуват и следят по компетентност за актуалността на информацията за административните услуги в Регистъра на услугите на ИИСДА на адрес:
https://iisda.government.bg/adm_services/services/from_municipality_administrations
§ 2. На административния сайт на Община Дулово се вгражда детайлна и актуална информация от Регистъра на услугите в ИИСДА за всяка една административна услуга, която Общината извършва.
§ 3. Ръководителите и служителите са длъжни да познават и спазват разпоредбите на настоящите Правила, а контролът се осъществява от секретаря на общината.
§ 4. За неуредените в настоящите Правила въпроси се прилагат законовите разпоредби на страната и разпоредбите на вътрешните нормативни актове на Община Дулово.
§ 5. На основание чл. 5а, ал. 1 от Закона за администрацията и чл.1, ал.2 от Наредбата за административното обслужване, настоящите Правила се утвърждават от секретаря на общината, влизат в сила от датата на утвърждаването им и отменят Вътрешните правила за организация на административното обслужване в Община Дулово, утвърдени със Заповед № 175/01.03.2013 г. на кмета на общината и с последна актуализация – 29.12.2020 год.
13.03.2025 г.
Изготвил: (п)
Цветана Костова, гл. специалист ОТДА
ОБЩИНА ДУЛОВО,ОБЛАСТ СИЛИСТРА
7650 Дулово, ул. „Васил Левски” № 18, тел: 0864 / 2 30 00, http://dulovo.bg
e-mail: obshtina@dulovo.bg mun-dulovo@obmen.bg
Приложение № 1
към ВПОАО (Чл.7, ал.2 от НАО )
П Р О Т О К О Л
Днес ………………служителят…………………………………………………………………………… на длъжност…………………………………………………………………………………………………………………….. в …………………………………………………………………………………………………………………………………
(наименование на звеното)
На основание чл. 29, ал. 5 АПК състави този протокол в уверение на това, че заявителят ………………………………………………………………………………………………………………. с постоянен или настоящ адрес: гр./с. ……………………………………………………………………………………………………………………………………,
ул.(ж.к.)……………………………………………………………………………………………………………………….тел. ………………………………., факс ……………….., електронна поща ………………………………………..,
устно заяви искане за:………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………….
Заявителят прилага следните документи:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Заявителят изрази желанието си издаденият индивидуален административен акт да бъде получен:
чрез лицензиран пощенски оператор на адрес: …………………………………………………………………………………………………………………………………….
като декларира, че пощенските разходи са за негова сметка, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки, и е съгласен документите да бъдат пренасяни за служебни цели.
- Индивидуалният административен акт да бъде изпратен:
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
- лично от звеното за административно обслужване;
- по електронен път на електронна поща:………………………………………
Длъжностно лице: ……………………….. (подпис) Заявител: …………………..(подпис)
Приложение № 2
към ВПОАО
ДО
ДИРЕКЦИЯ/ОТДЕЛ/ЗВЕНО
……………………………………
……………………………………
ЗАЯВЛЕНИЕ
(На основание чл. 36, ал. 4 от АПК)
От……………………………………………………………………..
(имена и длъжност на служителя, който подава заявлението)
Във връзка с подадено заявление/искане от
……………………………………… ………………………………………………………
( данни за физическото или юридическо лице – потребител )
за …………………………………………………………………………………………….
(описва се заявената от потребителя административна услуга)
………………………………………………………………………………………………..
в срок до ………………………………………е необходимо да ми бъде осигурена
следната информация:
………………………………….……………………………………………………………..
(описва се информацията или документа, които да бъдат осигурени служебно)
……………………………………………………………………………..……………………
…….……………………………………………………………………………………………
Дата:……..
СЛУЖИТЕЛ:
(подпис)
Приложение № 3
към ВПОАО
ДО
КМЕТА НА ОБЩИНА
ГРАД ДУЛОВО
Вх. No …………………………….
дата ……………………………..
ЗАЯВЛЕНИЕ/ИСКАНЕ
От …………………………………………………………… ЕГН ………………
(име, презиме, фамилия)
ЕИК по БУЛСТАТ:……………… ЕИК по ЗТР:…………………….
Адрес: ……………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………
(посочва се адрес за кореспонденция)
Тел. за връзка:……………………………., адрес на ел. поща:……………………
Желая да бъде извършена следната административна услуга:
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………….……
………………………………………………………………………………………….
Прилагам следните документи:
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
Желая да получа резултата на заявената от мен административна услуга:
- Чрез лицензиран пощенски оператор на адрес:……………………………………………………………………………………като декларирам, че пощенските разходи са за моя сметка, платими при получаване за вътрешни пощенски пратки и давам съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели;
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка;
- като международна препоръчана пощенска пратка;
- лично от звеното за административно обслужване;
- по електронен път на електронна поща.
……………(подпис)
Дата:………………………………