ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ КЪМ СОБСТВЕНИЦИТЕ И ОБИТАТЕЛИТЕ НА ОБЕКТИ В РЕЖИМ НА ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ
СЪОБЩЕНИЕ
към собствениците, ползвателите и обитателите на обекти в режим на етажна собственост
Общинска администрация – Дулово уведомява, че от 01 януари 2025 г. действат нови задължителни правила в Закона за управление на етажната собственост /ЗУЕС/, уреждащи управлението на общите части на сгради в режим на етажна собственост, както и правата и задълженията на собствениците, ползвателите и обитателите на самостоятелни обекти или на части от тях. С тях се цели да отпаднат трудностите при управлението на етажната собственост – свикването на общо събрание, вземането на решения, събиране на вноските, добрата поддръжка на сградите.
Новите изменения и допълнения в ЗУЕС са задължителни за собствениците, ползвателите и обитателите на обекти в режим на етажна собственост и касаят:
- начина на провеждане на общо събрание;
- промяна в мнозинството за вземане на решения;
- разпределяне на разходите за управление и разходите за поддържане на общите части;
- ежемесечното задължение на управителите;
- книгата на етажната собственост;
- професионалните домоуправители;
- административнонаказателни разпоредби.
Към Министерството на регионалното развитие и благоустройството се създава и поддържа единна информационна система. Общинската администрация създава и поддържа регистър на етажната собственост, в който вписва, актуализира и заличава данни за управителните съвети /управителите/ на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост на територията на съответната община. За всяка сграда в режим на етажна собственост се издава технически паспорт.
При установяване на нарушения по ЗУЕС от собственици, ползватели и обитатели на обекти в режим на етажна собственост, общинска администрация се задължава да съставя акт за нарушението. Кметът на общината издава наказателно постановление с предвидените в закона глоби.
В срок от 6 месеца от влизането на ЗУЕС, собствениците, ползвателите и обитателите на обекти в режим на етажна собственост са задължени да свикат общо събрание и изберат управителни органи в сградата.
Общинска администрация призовава собствениците, ползвателите и обитателите на обекти в режим на етажна собственост да извършат необходимите действия по провеждане на общи събрания за избор на управителен съвет/управител, регистрация, издаване на технически паспорт на сграда и други, свързани с управлението на етажната собственост.
Саниране и обновяване на жилищния фонд в гр. Дулово може да постигнем само като се изпълняват законовите изисквания и при установена комуникация между управителните съвети/управителите на етажна собственост с общинската администрация и чрез усвояване на средства от европейски фондове и/или други източници на финансиране.