Протокол № 6 от проведено заседание на 16.02.2024г.

21.02.2024 13:54

 

 

 

 

ПРОТОКОЛ   № 6

от проведено извънредно заседание на Общински съвет – Дулово на 16.02.2024 година, от 14.00 часа

 

 

На 16.02.2024г. /петък/, в зала № 2 в сградата на община Дулово, от 14.00 часа  се проведе Шестото извънредно заседание на Общински съвет – Дулово.

 

Присъстващи : 28 общински съветници /приложен присъствен списък/.

Отсъстващ: Ибрахим Демир Муртаза.

 

На заседанието присъстваха  инж. Невхис Мустафа – кмет на община Дулово, Айваз Чакър-зам-кмет, Тансер Бейти - зам.-кмет, Йорданка Стойчева-зам.-кмет, кметове на кметства.

 

Инж. Сезгин Галиб - Председател на ОбС:

-Уважаема г-жо Кмет,

-Уважаеми зам.-кметове, кметове на кметства, колеги общински съветници, ,

Имаме необходимия кворум в залата. Заседанието е легитимно и може да взема законни решения.  Присъстват 28 общински съветници, отсъства един. Обявявам заседанието на Общински съвет – Дулово за открито. В деловодството на Общинския съвет няма постъпили писмени питания от общински съветници и граждани. Днес предстои да разгледаме бюджета на общината за 2024г., който е внесен в общинския съвет и ние в срок до 15 работни дни трябва да вземем решение. Заради определените срокове за вземане на решения  включените  в проекта за дневен ред се наложи да свикам днешното извънредно заседание. Материалите са ви предоставени и са разгледани в съвместно заседание на постоянните комисии. Предлагам на вниманието ви следния

 

ПРОЕКТО-ДНЕВЕН РЕД:

 

  1. Докладни записки от инж. Невхис Мустафа – кмет на община Дулово, относно:
    1. Приемане бюджета на община Дулово за 2024г. /Вх. № 46/29.01.202г./
    2. Даване мандат и изразяване позицията на община Дулово в Общо събрание на Асоциацията по ВиК на област Силистра  /Вх. № 60/09.02.2024г./
    3. Даване на съгласие Община Дулово да кандидатства с предложение за изпълнение на инвестиции по процедура BG-RRP-4.028 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление - Покана 2"/Вх. № 65/13.02.2024г./
  2. Докладна записка от инж. Сезгин Галиб – председател на ОбС-Дулово, относно: Приемане на Въпросник за самооценка на системите за финансово  управление и контрол за 2023 г. и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинските търговски дружества „МБАЛ - Дулово“ ЕООД - гр. Дулово и „СОЧ” ЕООД - гр. Дулово /Вх. № 62/12.02.2024г./
  3. Други въпроси и изказвания.

 

 

Инж. Сезгин Галиб - Председател на ОбС:

-Това е предложението за дневния ред, колеги. Имате ли въпроси, предложения по  така предложения проекто-дневен ред?

РАЗИСКВАНИЯ по предложения дневен ред.

/Въпроси,   мнения  или  предложения за изменение и допълнение на предложения дневния ред не постъпват/.

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

- Щом няма желаещи,  предлагам да преминем към процедура на гласуване.

 

ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.

ЗА: 28;                                    ПРОТИВ: 0;                                                 ВЪЗД.СЕ: 0.

Общински съвет – Дулово прие единодушно горе изложения дневен ред.

 

ТОЧКА ПЪРВА

 

Инж. Сезгин Галиб - Председател на ОбС:

-Давам думата на г-жа Невхис Мустафа, като вносител да представи предложението си по т.1.1.

 

По т.1.1. инж. Невхис Мустафа-Кмет на община Дулово представи предложението си  за решение по Докладна записка, относно: Приемане бюджета на община Дулово за 2024г. /Вх. № 46/29.01.202г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.

 

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

-Колеги, докладната беше разгледана на съвместното заседание на комисиите. Изразихте  положително становище.   Имате думата за въпроси, мнения, предложения  по тази докладна...

 

РАЗИСКВАНИЯ по точка 1.1.

/Въпроси,   мнения  или  предложения не постъпват/.

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

- Щом няма желаещи да вземат отношение,  предлагам да преминем към  гласуване.

 

ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.

ЗА: 28;                                    ПРОТИВ: 0;                                                 ВЪЗД.СЕ: 0.

С П И С Ъ К

на общинските съветници от Общински съвет – Дулово

Мандат 2023 – 2027 година

16.02.2024 год. – поименно гласуване  по т.1.1.

Име, презиме, фамилия

“ЗА”

“против”

“въздържал се”

1.

Сезгин Рамис Галиб

+

 

 

2.

Илкер Неджати Халим

+

 

 

3.

Фахри Адил Мустафа

+

 

 

4.

Рефие Наджи Мехмед

+

 

 

5.

Касим Неджми Сали

+

 

 

6.

Бахар Мехмед Шевкед

+

 

 

7.

Хюсеин Ешреф Джелил      

+

 

 

8.

Сали Назми Сали

+

 

 

9.

Гюрджан Салим Ахмед

+

 

 

10.

Тунчай Февзи Акиф

+

 

 

11.

Сонер Мехмед Фикрет

+

 

 

12.

Нурхан Мухарем Махмуд

+

 

 

13.

Гюлюмсер Бейджет Ангелова

+

 

 

14.

Гюнеш Ремзи Хамза

+

 

 

15.

Сечкин Сали Салим

+

 

 

16.

Любомир Минков Минков

+

 

 

17.

Тансер Басри Ахмед

+

 

 

18

Марин Христов Малчев

+

 

 

19.

Дилбер Турхан Алиш

+

 

 

20.

Николай Илиев Господинов

+

 

 

21.

Шенай Лютфи Рамадан

+

 

 

22.

Спасимир Дечев Иванов

+

 

 

23.

Левент Хабил Али

+

 

 

24.

Билгин Басри Ахмед

+

 

 

25.

Ибрахим Демир Муртаза

отсъства

 

 

26.

Мартин Славов Тодоров

+

 

 

27.

Тамер Дилявер Хасан

+

 

 

28.

Ивайло Андонов Иванов

+

 

 

29.

Себахат Реджеб Сопен

+

 

 

 

 

Във връзка с  Докладна записка с вх.№ 46/29.01.2024г., по т.1.1. от дневния ред, след проведено поименно гласуване, с  28 гласа „ЗА”;    „ПРОТИВ”- няма;    „ВЪЗД.СЕ” – нямаОбщинският съвет прие

  Р Е Ш Е Н И Е   № 52

 

На основание чл.21, ал.1, т.6, във връзка чл.27, ал.4 и ал.5 от ЗМСМА, чл.94, ал. ал. 2 и 3 от Закона за публичните финанси,   Постановление №13/29.01.2024г. за изпълнение на  държавния бюджет на Република България за 2024г. и чл. 26, ал.2 от Наредба № 18 за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и  отчитане на общинския бюджет на община Дулово, Общински съвет-Дулово

 

РЕШИ:

1. Приема бюджета на Община Дулово за 2024 година, както следва :

 

1.1. По прихода  в размер на 44 880 560лв., съгласно Приложение № 1, в т.ч.:

1.1.1. Приходи за делегирани от държавата дейности  29 028 063лв.

1.1.2.Приходи за местни и дофинансиране на държавни дейности        15 852 497лв. 

1.2. По разхода в размер на 44 880 560лв., разпределени по функции, дейности и параграфи, съгласно Приложение № 2,  както следва:

1.2.1. За делегирани от държавата дейности 29 028 063лв..

1.2.2. За допълнително финансиране на делегирани от държавата дейности със средства от собствени приходи  в размер на 227 750лв.

1.2.3. За местни дейности в размер на 15 624 747лв.

2. Приема Инвестиционна програма за 2024г. на община Дулово по списъка с обектите, видове разходи и източници на финансиране  в размер на 8 430 753лв., съгласно Приложение № 3.

3.Утвърждава разходите за заплати през 2024г., без звената  от системата на народната просвета, които прилагат системата на делегирани бюджети в размер на 8 211 300лв., съгласно Приложение № 4.

4. Утвърждава Разчет на целеви разходи, както следва:

4.1. 20 000лв. обезщетения и помощи по решение на общинския съвет.

4.2. 2 000 лв. помощи за даровити деца.

4.3. 2 000лв. във връзка с  подпомагане разходите за погребения на самотни, без близки и роднини, бездомни, безпризорни, настанени в заведения за социални услуги и регистрирани в службите за социално подпомагане.

4.4. За финансово подпомагане на 9 футболни клуба по 8 000лв., за детски футболен клуб 8 000лв., за издръжка на спортен клуб по борба „Лудогорец”   с. Паисиево 6 000лв., подпомагане на клуба по карате-4 000лв., подпомагане на клуба по шах- 1 000лв., на СНЦ „Ритмика“-2 000лв., НЧ „Бялата лястовица“ – 4 000лв.

5. Приема следните лимити за разходи:

5.1. СБКО в размер на 3 на сто от средствата за работни заплати на заетите по трудови правоотношения.

5.2. Разходи за представителни цели на кмета на общината в размер на  10 000лв.

5.3. Разходи за представителни цели на председателя на общинския съвет в размер на 3 500лв.

6. Одобрява индикативен годишен разчет за сметките за средствата от Европейския съюз в размер на  190 000лв., съгласно Приложение № 5.

7. Определя размера на просрочените задължения от 2023г., които ще бъдат разплатени от бюджета за 2024г. в размер на  899 332лв., съгласно Приложение № 6

8. Определя максимален размер на нови задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през 2024г. в  размер на 5 010 668лв.

9. Приема  Бюджетна прогноза за местните дейности за периода 2024, 2025 и 2026 години, /Приложение №8/

10. Утвърждава преходен остатък от 2023г. в размер на 8 930 628лв., съгласно Приложение №7

11. Утвърждава Списък на пътуващите учители в делегираните от държавата дейности от община Дулово, които през 2024г. година ще имат право на заплащане 100 на сто от превозните разноски, съгласно Приложение № 9.

12. Определя второстепенните  разпоредители с бюджет, отразени в Приложение №10.

13. Оправомощава кмета на общината да извършва компенсирани промени:

13.1. В частта за делегираните от държавата дейности –между утвърдените показатели за разходите в рамките на една дейност, с изключение на дейностите на делегиран бюджет, при условие, че не се нарушават стандартите за делегираните от държавата дейности и няма просрочени задължения в съответната дейност;

13.2. В частта за местните дейности – между утвърдените разходи в рамките на една дейност, или от една дейност в друга, без да изменя общия размер на разходите.

14. Упълномощава кмета на общината със следните права :

14.1 Да предоставя временни безлихвени заеми от временно свободни средства по общинския бюджет за авансово финансиране на плащания по проекти, финансирани със средства от Европейския съюз и по други международни програми, включително и на бюджетни организации, чийто бюджет е част от общинския бюджет.

14.2. Да кандидатства за средства от централния бюджет и други източници за съфинансиране на общински програми и проекти;

14.3. Да разработва общински проекти за осигуряване на алтернативни източници на средства за реализиране на определените годишни цели на общината;

14.4. Да определя конкретните права и задължения на второстепенните разпоредители с бюджетни кредити;

14.5. Да ограничава или спира финансиране на бюджетни организации и звена при нарушаване на бюджетната и финансова дисциплина и разписаните правила по Системата за финансово управление и контрол;

15.Утвърждава максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през годината в размер на 16 702 228лв.

16. Одобрява План – график за разплащане на просрочените задължения, съгласно Приложение № 3 Указание за съставяне и изпълнение на бюджетите на общините и на сметките за средства от ЕС за 2024г.

 

По т.1.2. инж. Невхис Мустафа-Кмет на община Дулово представи предложението за решение по Докладна записка, относно: Даване мандат и изразяване позицията на община Дулово в Общо събрание на Асоциацията по ВиК на област Силистра  /Вх. № 60/09.02.2024г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.

 

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

-Колеги, на заседанието на комисиите предложението беше подкрепено с положително становище.   Давам думата за въпроси, мнения, предложения ...

 

РАЗИСКВАНЕ по точка 1.2.

/Въпроси,   мнения  или  предложения не постъпват/.

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

- Щом няма желаещи да вземат отношение,  предлагам да преминем към  гласуване.

 

ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.

ЗА: 28;                                    ПРОТИВ: 0;                                                 ВЪЗД.СЕ: 0.

Във връзка с  Докладна записка с вх.№ 60/09.02.2024г., по т.1.2. от дневния ред, след проведено гласуване, с  28 гласа „ЗА”;    „ПРОТИВ”- няма;    „ВЪЗД.СЕ” – нямаОбщинският съвет прие

  Р Е Ш Е Н И Е   № 53

 

На основание чл. 21, ал.1, т. 23 и ал.2, във вр. с чл.21, ал.1, т.9 от ЗМСМА, чл.19 от Наредба № 3 за условията и реда за упражняване правата на собственост на Община Дулово в търговски дружества с общинско участие в капитала, за участието на общината в граждански дружества и за сключване на договори за съвместна дейност, във вр. с чл. 137, ал. 6 и чл.226 от Търговския закон, Общински съвет-Дулово

РЕШИ:

  1. Дава мандат на Кмета на Община Дулово, на редовно присъствено общо събрание на Асоциацията по ВиК Силистра, свикано на 12.03.2024г. от 14:00 часа (резервна дата 15.03.2024 от 11:00 часа при същия дневен ред), да изрази позицията на Община Дулово по предварително обявения дневен ред в писмо с изх.№ АВК-02-12/07.02.2024 г. от Областния управител в качеството му на Председател на Асоциация по водоснабдяване и канализация на обособена територия, обслужвана от „ВиК“ ООД – гр. Силистра и да гласува както следва:
  • По първа точка от дневния ред - „ЗА“;
  • По втора точка от дневния ред – „ЗА“;
  • По трета точка от дневния ред – „ЗА“;
  • По четвърта точка от дневния ред – „ЗА“
  • По точка пета „Други“ от дневния ред - при постъпване на допълнителни въпроси на общото събрание, да приеме предложенията към същите, както и при необходимост да гласува по преценка, с оглед запазване интересите на Община Дулово.
  1. При невъзможност кметът на Община Дулово да участва в  редовното присъствено общо събрание на  Асоциация по водоснабдяване и канализация на обособена територия, обслужвана от „ВиК“ Силистра ООД, определя за  заместник АЙВАЗ ХИКМЕТ ЧАКЪР – зам.-кмет на община Дулово.

 

По т.1.3. инж. Невхис Мустафа-Кмет на община Дулово представи предложението за решение по Докладна записка, относно:  Даване на съгласие Община Дулово да кандидатства с предложение за изпълнение на инвестиции по процедура BG-RRP-4.028 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление - Покана 2"/Вх. № 65/13.02.2024г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.

 

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

-Колеги, на заседанието на комисиите предложението беше подкрепено с положително становище.   Давам думата за въпроси, мнения, предложения ...

 

РАЗИСКВАНЕ по точка 1.3.

/Въпроси,   мнения  или  предложения не постъпват/.

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

- Щом няма желаещи да вземат отношение,  предлагам да преминем към  гласуване.

 

ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.

ЗА: 28;                                    ПРОТИВ: 0;                                                 ВЪЗД.СЕ: 0.

Във връзка с  Докладна записка с вх.№ 60/09.02.2024г., по т.1.3. от дневния ред, след проведено гласуване, с  28 гласа „ЗА”;    „ПРОТИВ”- няма;    „ВЪЗД.СЕ” – нямаОбщинският съвет прие

 

Р Е Ш Е Н И Е   № 54

 

На основание чл. 21, ал. 1, т. 23 и ал.2 от ЗМСМА, Общински съвет-Дулово

 

РЕШИ:

 

  1. Дава съгласие община Дулово да кандидатства с предложение за изпълнение на инвестиции по процедура BG-RRP-4.028 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление - Покана 2" по Инвестиция C4.I3 „Подкрепа за енергийно ефективни системи за улично осветление.
  2. Упълномощава кмета на община Дулово да подписва всички документи, свързани с кандидатстването с предложение за изпълнение на инвестиция по процедурата, описана в т.1 от решението.

 

ТОЧКА ВТОРА

 

По т.2. инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС-Дулово представи предложението за решение по Докладна записка, относно:  Приемане на Въпросник за самооценка на системите за финансово  управление и контрол за 2023 г. и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинските търговски дружества „МБАЛ - Дулово“ ЕООД - гр. Дулово и „СОЧ” ЕООД - гр. Дулово /Вх. № 62/12.02.2024г./, която е на разположение на общинските съветници и представлява неразделна част от настоящия протокол.

 

 

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

-Колеги, на заседанието на комисиите предложението беше подкрепено с положително становище.   Давам думата за въпроси, мнения, предложения ...

 

РАЗИСКВАНЕ по точка 2.

/Въпроси,   мнения  или  предложения не постъпват/.

Инж. Сезгин Галиб-Председател на ОбС:

- Щом няма желаещи да вземат отношение,  предлагам да преминем към  гласуване.

 

ГЛАСУВАНЕ: 28 общински съветници.

ЗА: 28;                                    ПРОТИВ: 0;                                                 ВЪЗД.СЕ: 0.

Във връзка с  Докладна записка с вх.№ 62/12.02.2024г., по т.2. от дневния ред, след проведено гласуване, с  28 гласа „ЗА”;    „ПРОТИВ”- няма;    „ВЪЗД.СЕ” – нямаОбщинският съвет прие

 

Р Е Ш Е Н И Е   № 55

 

На основание чл. 21, ал.1, т.23 и ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с  чл. 9 ал. 6  от Наредба за формата, съдържанието, сроковете, реда и начина за представяне на информация по чл. 8, ал. 1 от Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор, Общински съвет-Дулово

РЕШИ:

  1. Приема Въпросник за самооценка и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинско търговско дружество „МБАЛ - Дулово“  ЕООД гр. Дулово /неразделна част от решението/.
  2. Приема Въпросник за самооценка и Доклад за състоянието на системите за финансово управление и контрол за 2023 г. на общинско търговско дружество „СОЧ“  ЕООД гр. Дулово /неразделна част от решението/.
  3. Възлага на кмета на община Дулово да извърши последващите, съгласно закона действия.

 

ТОЧКА ТРЕТА

 

По т.3 от дневния ред Председателят на Съвета напомни на присъстващите общински съветници за измененията в ЗМСМА и каза, че срочно трябва да се предприемат мерки за тяхното изпълнение, както и за изменения и допълнения в Правилника на Съвет. Обяви, че за следващото заседание на Съвета, което ще се проведе на 27.02.2024г. той и кметът на общината ще отсъстват, поради участието им в Общото събрание на НСОРБ. За по-добрата организация на работата на общинския съвет, обърна внимание с призив към общинското ръководство за по-навременното внасяне на докладните записки в деловодството на Съвета.

 

Председателят на Общински съвет – Дулово благодари на общинските съветници за участието им в заседанието и поради изчерпване на дневния ред обяви заседанието за закрито 14.35 часа.

 

 

 

ИНЖ. СЕЗГИН ГАЛИБ

Председател на  Общински съвет-Дулово

 

 

 

 

Изготвил:

Г.Алиева, Гл.специалист ОбС